Türkiye’de Elektrikli ve Hibrit Otomobillerin Pazar Payı Yükseliyor
Türkiye’de otomobil pazarında elektrikli ve hibrit otomobillerin payı, yılın ilk 5 ayında yüzde 42,9’a yükseldi ve toplam satışlar 169 bin 246’ya ulaştı.
AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, bu yılın ocak-mayıs döneminde otomobil satışları geçen yıla kıyasla yüzde 5,1 artarak 394 bin 327’ye ulaşırken; hafif ticari araç satışları yüzde 1,7 azalarak 95 bin 39’a geriledi.
Türkiye’de benzinli otomobillerin satışları 189 bin 676 adet olurken, hibrit otomobillerin satışları 109 bin 398 adet olarak kaydedildi. Dizel otomobillerde 32 bin 960 satış gerçekleşirken, otogazlı otomobillerde ise 2 bin 445 adet satıldı. Sadece elektrikle çalışan tam elektrikli otomobillerin satışları ise 59 bin 92 olarak belirlendi.
Ayrıca, benzinli bir jeneratörün bataryayı şarj ettiği ve sürüşün elektrik motoruyla sağlandığı “uzatılmış menzil” sistemlerine sahip araçlar da elektrikli otomobil kategorisine dahil edildi ve elektrikli otomobil satış sayısı 59 bin 848’e yükseldi.
Yılın ilk 5 ayında benzinli, dizel ve otogazlı otomobil satışlarında düşüş yaşanırken; hibrit otomobillerde yüzde 102,3, tam elektrikli otomobillerde ise yüzde 114,1 artış gözlendi.
Tam elektrikli otomobillerin pazar payı yüzde 15’e çıkarken; benzinli otomobillerin payı gerilemeye devam ederek yüzde 48,1, dizel otomobillerin payı yüzde 8,4 ve otogazlı otomobillerin payı yüzde 0,6 olarak belirlendi.
Toplam satışlardan alınan pay açısından, tam elektrikli otomobiller yüzde 15’e, hibrit otomobiller ise yüzde 27,7’ye yükseldi. Böylelikle, Türkiye’de her 10 otomobilden 4’ü elektrikli veya hibrit araçlardan oluştu.
Hibrit araçlar içerisinde plug-in hibritler de önemli bir yer tutarak 20 bin 812 adet satış gerçekleştirdi ve pazar payı yüzde 5,3’e yükseldi. Geçen yıla göre bu segmentte yüzde 1402,7’lik bir artış görüldü.
Mayıs ayında ise toplam 16 bin 802 tam elektrikli otomobil satıldı ve bu segmentin pazar payı yüzde 19,7 olarak belirlendi.