Hopi, 19 milyon müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz etti: 1 milyon kişi sadece tek renk giyiyor!

Perakende Sektöründe Trendler Değişiyor: Hopi Perakende Raporu 2024 Yayınlandı

Perakende sektöründe önemli bir yere sahip olan Hopi, 10. yılında sektöre yön verecek “Hopi Perakende Raporu 2024″ü yayınladı. Rapor kapsamında 300’den fazla marka ve 19 milyondan fazla müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz edildi.

Rapora göre, sadık müşterilerin harcama potansiyeli yüzde 73 arttı. AVM ziyaretlerinde mağaza gezme oranı azalmasına rağmen müşteri başına harcama miktarı yüzde 63 arttı. En fazla giyim ve ayakkabı alışverişi ise İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleşti.

Özel günlerde yapılan alışverişlerde, Kurban Bayramı ve Babalar Günü, Black Friday’e göre daha fazla ilgi gördü. Alışveriş yapan müşteri sayısı yüzde 20 arttı.

Rapor ayrıca, 1 milyon müşterinin sadece siyah renk giydiğini ve mağazalarda kombinlerini tek bir reyonda görmek istediklerini ortaya koydu.

Büyükşehirlerde yapılan alışverişlerde “kendine yatırım” trendi öne çıkarken, küçük şehirlerde ise “ihtiyaç odaklı” alışverişler dikkat çekti. Ayrıca kozmetik alışverişlerinde büyükşehirlerin payı 2 kat artarken, küçük şehirlerde ise akaryakıt ve ev dekorasyonu sektörlerinin payları artış gösterdi.

İndirim Değil İhtiyaç, Müşteriyi Harekete Geçiriyor

Perakende sektörünün önde gelen isimlerinden Hopi’nin CEO’su Elif Ateşok Şatıroğlu, 2024 yılında 5,3 milyon aktif müşteriye ulaştıklarını ve toplamda 15,5 milyon işlem gerçekleştiklerini belirtti. Şatıroğlu, Hopi’nin müşterilere benzersiz bir deneyim sunan bir yapıya dönüştüğünü ifade etti.

Devam eden rekabet ortamında markaların daha etkili ve hedefe odaklı çözümler aradığını belirten Şatıroğlu, yakın zamanda Borsa İstanbul’da hisse senedi ve fon işlemlerine başladıklarını, Amerikan Borsaları’nda düşük tutarlarla hisse alımı imkanı sunacaklarını da açıkladı.

Türk Perakende Sektöründe Sadakat Trendi

Hopi’nin Büyüme ve Veriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mihrican Ünlü ise, perakende sektöründe sadakatin büyük önem taşıdığını vurgulayarak, kriz dönemlerinde müşterilerin bildiklerine ve güvendiklerine yönelmeye daha meyilli olduklarını belirtti. Sadık müşterilerin harcamalarındaki artışın yüzde 73’e ulaştığını ifade eden Ünlü, markaların müşteri deneyimine odaklanmaları gerektiğini söyledi.

Related Posts

Palandöken: Kredi kartı komisyon farkı esnafın kazancını eritiyor

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, sigara firmalarının ürün tedarikinde yarattığı eşitsizlik ve kredi kartı komisyonlarını esnafa yıkmasının, sigara satışını esnaf için sürdürülemez hale getirdiğini söyledi. Palandöken’e göre bu durum hem esnafı hem de tüketiciyi mağdur ediyor.

Bakan Kacır: Güçlü uluslararası iş birlikleri içinde yer almaya devam edeceğiz

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Cenevre’de düzenlenen Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı (WIPO) Bakanlar Politika Diyaloğu Toplantısı’na katıldı.

Temmuz ayı faizsiz kredi fırsatları: Hangi banka ne kadar ihtiyaç kredisi veriyor?

Bankaların faizsiz kredi kampanyaları 2025’te de sürüyor. Yeni müşteri olan bireylere özel nakit desteği sunuluyor. Kısa vadeli ödeme seçenekleri dikkat çekiyor.

Fed tutanakları yayımlayacak: Faiz indirimi mi geliyor?

ABD Merkez Bankası (Fed), 17-18 Haziran tarihlerinde gerçekleştirdiği toplantının tutanaklarını bugün TSİ 21.00’de yayımlayacak. Piyasalar, bu tutanakları faiz indiriminin ne zaman başlayabileceğine dair ipuçları aramak için yakından takip ediyor …

Bir sigara grubuna daha zam: Fiyat listesi belli oldu!

Sigara fiyatları temmuz ayında art arda gelen zamlarla yükselmeye devam ediyor. Sektörün önde gelen markaları da zam dalgasına katıldı. Yeni fiyatlar tüketicinin cebini daha da zorluyor.

Serbest piyasada döviz açılış fiyatları! (09 Temmuz 2025)

Serbest piyasada 40,0440 liradan alınan dolar, 40,0460 liradan satılıyor. 46,9620 liradan alınan avronun satış fiyatı ise 46,9640 lira olarak belirlendi. Dün doların satış fiyatı 40,0000, avronun satış fiyatı ise 46,8820 lira olmuştu. Serbest …

vozol