Hopi, 19 milyon müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz etti: 1 milyon kişi sadece tek renk giyiyor!

Perakende Sektöründe Trendler Değişiyor: Hopi Perakende Raporu 2024 Yayınlandı

Perakende sektöründe önemli bir yere sahip olan Hopi, 10. yılında sektöre yön verecek “Hopi Perakende Raporu 2024″ü yayınladı. Rapor kapsamında 300’den fazla marka ve 19 milyondan fazla müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz edildi.

Rapora göre, sadık müşterilerin harcama potansiyeli yüzde 73 arttı. AVM ziyaretlerinde mağaza gezme oranı azalmasına rağmen müşteri başına harcama miktarı yüzde 63 arttı. En fazla giyim ve ayakkabı alışverişi ise İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleşti.

Özel günlerde yapılan alışverişlerde, Kurban Bayramı ve Babalar Günü, Black Friday’e göre daha fazla ilgi gördü. Alışveriş yapan müşteri sayısı yüzde 20 arttı.

Rapor ayrıca, 1 milyon müşterinin sadece siyah renk giydiğini ve mağazalarda kombinlerini tek bir reyonda görmek istediklerini ortaya koydu.

Büyükşehirlerde yapılan alışverişlerde “kendine yatırım” trendi öne çıkarken, küçük şehirlerde ise “ihtiyaç odaklı” alışverişler dikkat çekti. Ayrıca kozmetik alışverişlerinde büyükşehirlerin payı 2 kat artarken, küçük şehirlerde ise akaryakıt ve ev dekorasyonu sektörlerinin payları artış gösterdi.

İndirim Değil İhtiyaç, Müşteriyi Harekete Geçiriyor

Perakende sektörünün önde gelen isimlerinden Hopi’nin CEO’su Elif Ateşok Şatıroğlu, 2024 yılında 5,3 milyon aktif müşteriye ulaştıklarını ve toplamda 15,5 milyon işlem gerçekleştiklerini belirtti. Şatıroğlu, Hopi’nin müşterilere benzersiz bir deneyim sunan bir yapıya dönüştüğünü ifade etti.

Devam eden rekabet ortamında markaların daha etkili ve hedefe odaklı çözümler aradığını belirten Şatıroğlu, yakın zamanda Borsa İstanbul’da hisse senedi ve fon işlemlerine başladıklarını, Amerikan Borsaları’nda düşük tutarlarla hisse alımı imkanı sunacaklarını da açıkladı.

Türk Perakende Sektöründe Sadakat Trendi

Hopi’nin Büyüme ve Veriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mihrican Ünlü ise, perakende sektöründe sadakatin büyük önem taşıdığını vurgulayarak, kriz dönemlerinde müşterilerin bildiklerine ve güvendiklerine yönelmeye daha meyilli olduklarını belirtti. Sadık müşterilerin harcamalarındaki artışın yüzde 73’e ulaştığını ifade eden Ünlü, markaların müşteri deneyimine odaklanmaları gerektiğini söyledi.

Related Posts

Merkez Bankası’nın faiz kararı sonrası Çin Borsasıları yükselişe geçti

Çin borsaları, haftanın ortasında yatırımcılara pozitif sinyaller verdi. Şanghay Bileşik Endeksi yüzde 1,04 artışla 3.766 puanda kapanarak son on yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Shenzhen Bileşen Endeksi ise yüzde 0,89 yükselerek 11.927 puana çıktı …

Bankalar, emekli aylığına blokaj koyabilir mi?

Bankalar, emekli aylığına blokaj koyabilir mi?

TCMB açıkladı: Dış borçta yeni rekor!

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 2025 yılı Haziran ayına ait Uluslararası Yatırım Pozisyonu (UYP) verilerini açıkladı. Veriler Türkiye’nin net yatırım pozisyonu eksi 329,4 milyar dolara yükseldiğini yani dış borcun arttığını ortaya koydu …

İnegöl’de Çiftçiden Ücretsiz Patates Dağıtımı

Bursa’nın İnegöl ilçesinde bir çiftçi, maliyet yüzünden hasat yapmadığı patatesleri ücretsiz dağıttı.

Kısa vadeli dış borç stoku ikinci çeyrekte azaldı

Kısa vadeli dış borç stoku ikinci çeyrekte azaldı

Bilecik’te Organik Atıklar Sıvı Gübreye Dönüştürülüyor

Bilecik Belediyeler Birliği, evsel organik atıkları çevre dostu sıvı gübreye dönüştüren projeyle hem çevre koruma hem de sürdürülebilir tarıma destek sunuyor. Proje, Türkiye genelinde yerel yönetimlere örnek olacak.

vozol